blog, blogeri, evenimente

blog, blogeri

"Daca va fi sa te infierbanti, infierbanta-te la soare. Daca va fi sa inseli, inseala-ti stomacul. Daca va fi sa plangi, plange de bucurie. Daca va fi sa minti, minte in privinta varstei tale. Daca va fi sa furi, fura o sarutare. Daca va fi sa pierzi, pierde-ti frica. Daca va fi sa simti foame, simte foame de iubire. Daca va fi sa doresti sa fii fericit, doreste-ti in fiecare zi...” Pablo Neruda.
From Imagini Blogger
From Imagini Blogger
Fantasy Fantasy Comments
Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap ImagesFriends18.com Picture Comments
C’est la fin de le commencement!

Create your personalized message here!

Etichete

A doua şansă (10) A n+1 campanie (1) a n+1 şansă (3) acces (5) acces-educaţie (39) acces-educaţie fizică şi sport (3) acces-educaţie-codul-bunelor-maniere (5) acces-educaţie-comentarii (9) acces-educaţie-globalitate (3) acces-educaţie-limbi-străine (3) acces-educaţie-online (4) acces-educaţie-online-comentarii (6) acces-educaţie-originalitate (2) acces-educaţie+sănătate (10) acces-informare (1) acces-informare-educaţie (4) acces-sănătate (1) acces-sănătate-educaţie (1) acces-timp şi spaţiu (2) acces+comentarii=educaţie (22) acces+educaţie (21) acces+informare=educaţie (61) acces+planeta albastră=educaţie (132) acces=educaţie (2) acţiuni-comunitate (1) an şcolar 2009-2010 (1) aniversari (1) blogger (2) burse (1) Campanie (3) carţi-biblioteca (4) cărţi- acces-educaţie (2) comemorari (2) conduită-rutieră (1) contact-grădiniţă (2) contact-şcoală (2) copy (1) decalog-cadre-didactice (1) decalog-elevi (1) din nou la şcoala şi grădiniţă (1) directori (1) diriginţi-clasele V-VIII (1) dor de ... (1) drepturile copiilor (1) educaţie (1) educaţie fizică şi sport-acces la educaţie (3) generalităţi (1) implicare (2) informare (1) interviuri neobisnuite (1) încadrare (1) începerea anului şcolar 2009-2010 (1) încredere=acces educaţie (1) întrebări şi răspunsuri (1) ÎNVĂŢĂTORI-CLASELE I-IV (1) lipire (1) lirică (2) lucruri-excepţionale (2) lucruri-noi (1) mesaje internet (1) mişcare=viaţă (8) modernitate=învăţare permanentă (1) motto-uri (2) onomastică (8) Opţionale (1) Orar-A doua şansă (5) organigramă internă (1) paste=copiere (1) păreri-blog (2) păreri-cunoştinţe-acces-educaţie (1) regrete_eterne (1) ROMÂNIA (1) rXunr (2) sediu (1) socio-educativ în atenţia părinţilor şi elevilor foşti şi actuali (1) sport (1) subcapitole din viaţă (1) şanse-educaţie (1) Şcoala cu clasele I-VIII nr. 162 (1) şcoală (1) tradiţii (1) vacanţă-aer liber-mişcare (1) viaţă sănătoasă (2)

Murphy: ...cand ai un necaz acesta nu vine singur...

"Poate că pentru lume ești doar o singură persoană, dar pentru o persoană ești întreaga lume" G. J. G. Marquez

Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images
Friends18.com Picture Comments


Viernes - Mensajes y Im�genes!

Acces educaţie=Acces informare

Poliţia Capitalei în parteneriat cu Şcoala cu clasele I-VIII nr. 162 recomandă:

http://www.politiacapitalei.ro

Cooperare, competiţie

Pentru cei care nu au aflat încă: (Echipa Informatoare se va implica şi în alte acţiuni decât informarea asupra actvităţilor cadrelor şcolăreşti şi a cadrelor didactice)

  1. Pe blog (sau, cum ne place nouă să-l numim, gazeta de perete a şcolii şi a grădiniţei), se încearcă o COOPERARE cu cei care din diverse motive nu cunosc limba română (şi dau diverse înţelesuri cuvintelor care în dicţionarul explicativ al limbii române au specificate clar înţelesuri potrivite)
  2. Pe blog (sau, cum ne place nouă să-l numim, gazeta de perete a şcolii şi a grădiniţei), se încearcă iniţierea unei COMPETIŢII de genul „cel mai bun să câştige”, o parte importantă a CAMPANIEI „A N+1 ŞANSĂ, NO COPY, NO PASTE”
  3. Pe blog (sau, cum ne place nouă să-l numim, gazeta de perete a şcolii şi a grădiniţei),se încearcă iniţierea unei PARTICIPĂRI ACTIVE de genul „Şi cuvântul tău contează!”, o parte importantă a CAMPANIEI „A N+1 ŞANSĂ, NO COPY, NO PASTE”
  4. Pe blog (sau, cum ne place nouă să-l numim, gazeta de perete a şcolii şi a grădiniţei),se încearcă iniţierea unei participări active de genul „Acţionează la nivel local!”, o parte importantă a CAMPANIEI „A N+1 ŞANSĂ, NO COPY, NO PASTE”
  5. Comunică,
  6. R.C., Echipa Informatoare ş.a.


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images
Friends18.com Picture Comments

Pentru cei independenţi, (fără comentarii, NO COMMENTS, Pas de commentaires)

luni, 20 aprilie 2015

D.C. și E.I. vă invită să comentați și să vă alăturați astfel celor care cuvântă nu fără folos!
 Cristos a inviat!
 O zi, un document, o documentare destul de serioasa, si... un nume!
Mi s-a parut interesant ce am citit, atat de interesant incat multumesc prietenilor, celor care mi-au daruit aceste randuri. (D.C.)
 
 Povestea neştiută a regelui umorului din România, Ion Pribeagu, evreul  care a inventat-o pe „Zaraza“ şi i-a adus faimă lui Constantin Tănase
Povestea neştiută a regelui umorului din România, Ion Pribeagu, evreul  care a inventat-o pe „Zaraza“ şi i-a adus faimă lui Constantin Tănase
                              Ion Pribeagu, caricatura din 1945
Isac Lazarovici, botoşăneanul ascuns în spatele pseudonimului Ion Pribeagu, este considerat de istorici unul dintre cei mai buni umorişti români. Uitat pe nedrept în subsolurile istoriei, Pribeagu este cel care a dat viaţă celebrei „Zaraza“, dar şi „muşcătoarelor“ şi îndrăzneţelor librete umoristice ale lui Constantin Tănase.
În 1931 „Zaraza“, tangoul care va deveni unul dintre cele mai populare „hituri“ ale muzicii urbane din perioada interbelică, îl face nemuritor pe Cristian Vasile, tânărul brăilean, supranumit şi astăzi de muzicieni „ultimul trubadur“.
Tot în anii ’30, aparent fără nicio legătură cu „Zaraza“, Constantin Tănase devine un monstru sacru al vodevilului interbelic românesc şi exponentul unei generaţii, datorită textelor sale umoristice, dar care ascund realităţi politice şi sociale crunte.
Puţini ştiu însă că în spatele acestor doi „giganţi“ ai României interbelice se afla un evreu botoşănean de 1,50 metri, Isac Lazarovici, cunoscut mai ales sub pseudonimul Ion Pribeagu. Practic, istoricii spun că Lazarovici sau Pribeagu este, de fapt, umoristul de geniu care a dat naştere atât nemuritoarei „Zaraza“, probabil o domnişoară de care se îndrăgostise în adolescenţă la Botoşani, cât şi uluitoarelor texte umoristice puse în scenă de Constantin Tănase.
Iubit, prigonit, aproape ucis pentru că a îndrăznit să glumească, Ion Pribeagu rămâne un personaj de legendă în istoria scrierilor umoristice româneşti“, precizează istoricul botoşănean Gheorghe Median.
          Inspiraţia pentru ”Zaraza”
La începutul anilor ’30, Ion Pribeagu era un personaj cunoscut în cercurile culturale de la Bucureşti. Aşa s-a întâmplat să fie rugat să scrie versurile unei melodii pentru celebrul trubadur al României interbelice Cristian Vasile. Este vorba de versurile celebrei sale melodii „Zaraza“.
 
Ion Pribeagu a scris versurile pentru melodia ”Zaraza” interpretată de Cristian Vasile (foto)
 
          „Ion Pribeagu a scris versurile acestei melodii. Putem spune că botoşăneanul este cel care a creat acest personaj. Zaraza, ca linie melodică, este de fapt un tango uruguayan, creaţia lui Benjamin Tagle Lara, compus în 1929. Cu alte cuvinte, «Zaraza» pe care o cunoaştem este la nivel de versuri creaţia lui Pribeagu, iar ca linie melodică a lui Tagle Lara“, spune istoricul botoşănean Gheorghe Median.
          Sursa de inspiraţie a acestor versuri ar fi fost o tânără botoşăneancă pe care micuţul şi timidul evreu venit din micul târg Suliţa a văzut-o în adolescenţă, când îşi încerca norocul în Botoşani. Întâlnirea ar fi avut loc la intrarea în Grădina Publică Vârnav din Botoşani, astăzi Parcul „Mihai Eminescu“. De altfel, nu a fost greu pentru Pribeagu să compună o melodie de dragoste, umoristul recunoscând în poeziile sale că este mereu înamorat. Melodia „Zaraza“ a fost înregistrată în studiourile Odeon din Berlin în 1931.
          Textierul lui Constantin Tănase
          În 1939, Ion Pribeagu era deja o legendă vie. Vremurile erau aspre, însă, pentru evreii din România. Influenţa „Gărzii de Fier“ în România aproape îi pereclita cariera. Cu toate acestea, istoricii spun că, pentru Ion Pribeagu, a fost anul în care Constantin Tănase a venit, l-a invitat la o masă într-o cafenea bucureşteană şi i-a cerut cu multe rugăminţi să-i devină textier. „Umorul sănătos degajat de poeziile lui Ion Pribeagu a fost remarcat de celebrul actor de revistă Constantin Tănase, care i-a solicitat colaborarea în 1939. Pentru acesta, între anii 1939-1944,  înzestratul umorist a scris nenumărate scheciuri, care au făcut deliciul publicului prezent la spectacolele Companiei de Revistă «Cărăbuş»“, precizează Median.
    
 Celebrul Constantin Tănase(foto) interpreta scenete scrise de Ion Pribeagu
          Au fost anii cei mai grei, marcaţi de dictatura carlistă, de teroarea şi rebeliunea legionară, şi vremurile crunte ale războiului. Cu toate acestea Ion Pribeagu a continuat să scrie cu umor. Nu i-a iertat pe legionari, nici măcar în anii lor de glorie. Nici pe ei, nici pe comunişti, nici pe Hitler, dar nici pe Carol al II-lea. Fără frică, Constantin Tănase juca pe textele lui Ion Pribeagu. „Probabil au fost şi presiuni, în cazul unor texte. Ion Pribeagu nu făcea rabat. Era un umorist de calitate, care ţinea la libertatea expresiei şi la caracterul tămăduitor al râsului, mai ales în acea perioadă grea“, adaugă Median.
Istoricii precizează că Pribeagu a fost ameninţat în diverse rânduri, dar şi-a asumat toate riscurile şi nu a refuzat să-i ofere scheciurile lui Constantin Tănase conform contractului. De altfel, conflictul dintre legionari şi Carol al II-lea pe de o parte, deranjaţi de glume, şi Tănase, cu Ion Pribeagu, de cealaltă parte, a constituit subiectul filmului „Actorul şi sălbaticii“. A fost ecranizat în 1975, cu Toma Caragiu în rolul lui Costică Caratase (Constantin Tănase) şi cu Mircea Albulescu în cel al textierului evreu Ionel Friedman (Ion Pribeagu). Cu toate ameninţările, Ion Pribeagu a reuşit să supravieţuiască. Chiar şi războiului. „A adus zâmbete pe chipul oamenilor şi în anii crunţi ai războiului. Este un lucru mare ăsta“, spune Median.
          Cum i-a cerut permisiunea lui Dej să emigreze
          Sfârşitul războiului şi noul regim comunist nu au venit ca o izbăvire pentru Ion Pribeagu. Din contră. Gură slobodă, umorist fără „botniţă“, botoşăneanul a fost rapid cenzurat şi declarat persona non grata. După anii de glorie din perioada interbelică, pe Ion Pribeagu îl pândea sărăcia lucie. După câţiva ani de privaţiuni, Pribeagu s-a decis să plece în Israel. Avea rude în Tel Aviv. A cerut de mai multe ori actele de emigrare, dar i-au fost refuzate.
 
Până şi Gheorghe Gheorghiu Dej a fost amuzat de Ion Pribeagu
          În cele din urmă, în 1962, sătul de sărăcie, cenzură şi prigoană, i-a scris personal lui Gheorghe Gheorghiu-Dej. Nu s-a putut abţine şi a trimis un CV, dar şi o rugăminte în rime, în stilul caracteristic.
Am depus actele toate
Şi bilet de sănătate,
Şi fotografii recente, cazierul cu amprente, 
Plus biletul de vaccin
Că n-am fost supus străin,
Note bune la purtare,
Ordinul de concentrare,
Act de naştere-a lui tata,
De la fisc pe cinci ani plata.
Anexez aici chitanţa
Că-s la zi cu Manutanţa,
Am dovada de la «Sacra»
C-am trăit bine cu soacra,
Că n-am bloc, că n-am moşie,
Că n-am stat la puşcărie,
Că n-am fost nici beat, nici mort.
Am şi act de cununie
Şi-mi mai trebuie-o hârtie,
Doar atâta: Paşaport“,
îi scria Pribeagu lui Dej.
Amuzat, liderul comunist i-a dat actele, iar Ion Pribeagu a plecat pentru totdeauna din România. Din Israel a continuat să scrie pentru presa de limbă română. A scos şi un volum, ultimul, „Puncte de foc“, în 1963. Ion Pribeagu moare la Tel Aviv în anul 1971. ;
          „Mic şi-al dracului“, născut într-un târg la fel de mic
          Isac Lazarovici s-a născut într-un mic târg botoşănean, numit Suliţa, la 27 octombrie 1887. Făcea parte dintr-o familie de negustori evrei săraci, iar copilăria şi adolescenţa i-au fost marcate de lipsuri. La vremea aceea, la sfârşitul secolului al XIX-lea, judeţul Botoşani era înţesat de comunităţi evreieşti. Aproape fiecare târg mai răsărit avea o comunitate de măcar 50 de suflete.
          Când a început să scrie, „era mic de statură, purta ochelari cu ramă groasă de baga şi, în contrast cu opera sa, care emana o debordantă veselie, era un om sobru“, spune istoricul Median. Şi cam atât se cunoaşte din biografia de început a lui Isac Lazarovici.
          Istoricii subliniază că atât copilăria şi adolescenţa lui Isac Lazarovici, cât şi pregătirea sa intelectuală sunt învăluite în mister. Nu se ştie dacă a moştenit de la cineva din familie talentul literar sau spiritul mucalit. Cert este că în 1910, la 23 de ani, evreul botoşănean ajunge la Bucureşti, acolo unde încearcă să-şi câştige pâinea scriind la gazete poezii umoristice, calambururi, anecdote, poante. Absolut totul era versificat. Primul său pseudonim a fost „Sachi Disperatul“. „Pentru un tânăr evreu dintr-o familie săracă, Bucureştiul era o salvare, o oportunitate“, explică Median.
          „Ion Palavră“, „Ion Vraişte“ şi „Vasile Ispravă“
          Istoricii susţin că tânărul Lazarovici a reuşit să se impună încă de la început în tumultuosul Bucureşti antebelic. Nu a trebuit decât să străbată străzile, să studieze caracterele, să simtă personalităţile şi năravurile, iar apoi să le aştearnă pe foaie în versuri trecându-le, bineînţeles, prin filtrul său umoristic. Le dădea gazetelor, în speranţa că vor fi publicate. Deşi se temea că va fi respins, el, un tânăr evreu din provincie, Isac Lazarovici a făcut furori cu talentul său.
          „S-a stabilit de tânăr la Bucureşti, unde s-a afirmat prin talentul şi uşurinţa cu care compunea cronici rimate, gen gustat de publicul cititor al primelor decenii ale secolului al XX-lea. Trecerea de la acestea la poezia umoristică şi transformarea sa într-un poet adevărat i se datoreşte în mare parte lui Cocea (n.r. – Nicolae Cocea), care i-a remarcat talentul şi i-a dat îndrumările necesare valorificării superioare a acestuia“, spune Median. Lazarovici avea un stil aparte. Timidul şi sobrul botoşănean se dezlănţuia în rubricile umoristice ale ziarelor bucureştene. Specialiştii spun că avea un umor sănătos, cu bun-simţ, dar în acelaşi timp „muşcător“.
          „Cronicile rimate, inspirate din viaţa cotidiană sau poeziile cu «poante», cu eroi provenind din toate mediile sociale, români şi evrei, deopotrivă, satirizând avariţia, prostia, naivitatea, infatuarea, infidelitatea conjugală, bigotismul, demagogia, lichelismul, şarlatania etc. s-au bucurat de o enormă popularitate, păstrându-şi, în ciuda trecerii timpului, capacitatea de a stârni râsul şi buna dispoziţie“, spune istoricul botoşănean Gheorghe Median. La început, mai precis din 1910 până în 1912, a semnat poezii umoristice, anecdote şi poante cu diferite pseudonime, cele mai cunoscute fiind „Ion Palavră“, „Ion Vraişte“ şi „Vasile Ispravă“.
          Scria la ziarele vremii, fie la rubrica cu texte umoristice, fie chiar periodice cu profil umoristic precum „Adevărul literar şi artistic“, „Caricatura“, „Curentul izraelit“, „Ordinea“, „Pardon“, „Rampa“.
          Ion cel fără un cămin stabil
          Începând cu anul 1912, după doar doi ani de activitate în presa bucureşteană, Isac Lazarovici şi-a făcut un nume în lumea literară a Bucureştiului antebelic. Era deja un umorist cunoscut, apreciat şi foarte căutat. În această perioadă şi-a luat pseudonimul de Ion Pribeagu.
          Acest pseudonim a fost construit cu autoironie. Ion este echivalentul lui Isac, iar „Pribeagu“ – soarta umoristului de a nu-şi fi găsit niciodată un cămin stabil, deşi, mai ales după Primul Război Mondial şi relansarea economică a „României Mari“, Ion Pribeagu a devenit un brand al umorului de calitate românesc.
          În 1912, scoate şi primul volum de poezii umoristice, stârnind hazul mai multor generaţii. Au urmat aproape imediat volumele „Vârfuri de spadă“, din 1915, şi „Bucureşti noaptea“, în 1922. De altfel, până în 1963, va mai scoate încă patru volume: „Bucureşti-Iaşi“, în 1922, „Strofe ştrengare“, în 1934, „Miere şi venin“, în acelaşi an, şi „Puncte de foc“, în 1963. ;
          „Ora veselă“ cu Ion Pribeagu
          Isac Lazarovici colabora la mai toate revistele de profil, dar şi la ziarele importante ale Bucureştiului, precum „Adevărul“ lui Constantin Graur. „Din 17 ianuarie 1929, când s-a inaugurat la Radiodifuziunea Română emisiunea «Ora veselă», numele lui Ion Pribeagu a devenit cunoscut pe tot cuprinsul românesc, textele sale umoristice, multe în lectură proprie, fiind difuzate în numeroase emisiuni“, precizează Median. Îşi deschidea emisiunile radiofonice, dar şi apariţiile din ziare, cu o formulă devenită consacrată în perioada interbelică:
„Fraţilor din toată ţara
Din Arad şi Hunedoara
Din Constanţa şi Sascut
Vă salut! Şi vă spun la toţi cinstit:
Bine v-am găsit!“.
          Pribeagu la cafea cu Minulescu şi Gârleanu
          Pribeagu frecventa cafenelele boemei bucureştene, unde stătea la masă cu Victor Eftimiu, Ion Minulescu sau Emil Gârleanu.
Prin anul nouă sute nouă
Nu mai eram un oarecare,
Veneam la clubul «Lumea nouă»
Şi alte cercuri literare,
Îl cunoscusem pe Gârleanu,
Pe Cincinat, pe Eftimiu,
Îmi oferise Minulescu
«Romanţe pentru mai târziu»“,
preciza umoristul în poezia „Verişoara“.
 
 Ion Minulescu(foto) a fost unul dintre apropiaţii lui Ion Pribeagu
       În anii ’30, Ion Pribeagu era curtat de multe teatre din Bucureşti, dar şi de artişti, pentru a le scrie versurile. De notorietatea botoşăneanului îşi aducea aminte şi dramaturgul şi realizatorul TV Octavian Sava.
Era un om mărunţel, îmbrăcat îngrijit, cu o pălărie «Borsalino», cu gulerul cămăşii apretat şi de o albeaţă imaculată, cu hainele bine croite pentru trupul său de liliputan, cu ochelari rotunzi, imenşi pentru persoana atât de gracilă, dindărătul cărora te ţintuia o privire sclipind de inteligenţă. Umbla totdeauna grav, frământat parcă de mersul inexorabil al omenirii către pieire.
          Copil fiind, m-am încrucişat nu o dată cu el pe stradă şi-i auzeam pe cei din jurul meu şoptind cu respect: «E Ion Pribeagu!»“, scria Sava pe 17 ianuarie 2008 pe site-ul de presă 9 a.m. 
Si originalul Zarazei:
1. Tangoul Zaraza s-a auzit prima oara in 1929 la Marele Concurs al Discului National Uruguai (Cine Teatro Cervantes din Montevideo) unde castiga premiul al doilea. In acelasi an este inregistrat de Jose Razzano (acompaniament de pian si chitara), Ignacio Corsini (acompaniament de chitare) si orchestra Francisco Canaro, avandu-l ca interpret pe Charlo. O alta inregistrare este a Orchestrei lui Rodolfo Biagi (cu Jorge Ortiz interpret) in 1941. Aceasta din urma este disponibila la adresa www.todotango.com impreuna cu versurile aferente.

2. Compozitor si textier al tangoului „Zaraza" este Benjamín Tagle Lara. Pentru conformitate la adresa mai sus amintita (www.todotango.com) se pot gasi, in original, partitura si versurile in limba spaniola. Lucru important, deoarece orice analiza a cuvantului „zaraza" trebuie pornita din spaniola si nu din alta parte, chiar daca acest cuvant se gaseste si in alte limbi (de exemplu in sarbo-croata inseamna „contaminare" „infectie"). Daca aruncam o privire sumara asupra textului original din limba spaniola putem observa ca „zaraza" apare in refren caligrafiat cu litera mica si nu cu majuscula, asa cum ar fi fost normal in cazul unui nume propriu. Daca incercam sa si intelegem textul, lucrurile se lamuresc, cuvantul „zaraza" este un apelativ pe care carutasul il da boului care-i imbatraneste, care i-a fost tovaras de nadejde si ale caror destine s-au impletit de-a lungul anilor:

"A la huella, huella, zaraza/ huella, huella guay!"... adica "Hai pe poteca, pe poteca boule / Pe poteca, hais!"

3. Socant? Nu, deloc. Mai socant e faptul ca cineva a putut atribui acest nume unei suave domnite. In fapt apelativul de "zaraza" este folosit in Argentina pentru animale si are o conotatie afectiva. Zaraza este un tip de material textil confectionat din bumbac, in sau canepa (cunoscut si sub numele de "creton"), la moda in ani '20 ai secolului trecut, avand un imprimeu caracteristic. Carutasul din tangoul lui Tagle Lara isi cheama boul „zaraza" datorita unui desen similar materialului mai sus amintit de pe pielea animalului. De aici si caligrafierea cu litera mica. In general porecla face referinta la o anumita caracteristica fizica dar fara o conotatie peiorativa. E ca si cum ti-ai striga animalul de companie cu apelative de genul: "pielosule" sau "grasule" ori "surule".

4. Tangoul "Zaraza" ajunge in Europa foarte repede, in 1930, prin intermediul actritei si cantaretei Sofia Bozan care il canta la Paris. Regizorul britanic de origine maghiara Alexander Korda il foloseste intr-un film de-al sau (acesta informatie este incompleta deoarece nu am reusit sa aflu, inca, titlul filmului). Probabil pe filiera aceasta ajunge si in Bucuresti unde este preluat de Cristian Vasile. Versurile, foarte frumoase de altfel, sunt creatia lui Nicolae Kiritescu caruia cuvantul "zaraza" ii sugereaza prin sonoritatea usor exotica o prezenta feminina. Astfel se ajunge ca in limba romana un cuvant plecat din lumea textilelor, apelativ pentru animale in spaniola argentinana, sa ilustreze o ciudata poveste de dragoste.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Regulament participare

Şcoala şi gradiniţa relansa Campania "A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE" sau "Învăţarea continuă-teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi în societate" în anul şcolar 2009-2010.
Tot aceeaşi şcoală şi grădiniţă lansa Campania "A N+1 ŞANSĂ CTRL+V", sau "Învăţarea fără frontiere prin lipirea cunoştinţelor - teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi societate" în anul şcolar 2010-2011.
Tot aceeaşi şcoală şi grădiniţă lansa Campania "A N+1 ŞANSĂ PENTRU O ZI, UN SEMESTRU, UN AN, TOATĂ VIAŢA", sau "Învăţămîntul ideal versus învăţământul clasic" în anul şcolar 2011-2012.

Pentru a fi membru trebuie să îndeplineşti cumulativ următoarele condiţii
1. să fi absolvent, cursant, elev, părinte, cadru didactic, cadru auxiliar, nedidactic - şcoală, grădiniţă nr. 162
2. să fii original/ă în exprimare în limitele bunului simţ (impus de şcoală şi/sau grădiniţă)
3. să postezi cel puţin un comentariu şi/sau să-ţi exprimi părerea scris cu ajutorul e-urilor, verbal prin comunicare directă cu profesorii, respectiv, persoana de contact Diana C.
4. să participi prin implicare directă la oricare dintre acţiunile propuse pe blog şi/sau să demonstrezi cu poze implicarea în activităţi cu caracter şcolar.
5. să dovedeşti măcar o dată în viaţă utilitatea lipirii unor cunoştinţe la cunoştinţele proprii care să te fi ajutat să fi ceva sau să fi cineva, să fi original, cu alte cuvinte să fi OM.

Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată şi relansată în anul şcolar 2009-2010 au avut ca rezultate directe şi conexe:
1. selecţionarea în vederea publicării unei reviste a şcolii şi grădiniţei
2.constituirea "primei şi niciodată nu ultimei şanse" în demonstrarea originlităţii, particularităţilor instituţiilor publice şcoala şi grădiniţa 162

Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată în anul şcolar 2010-2011 îşi dovedesc utilitatea prin participare astfel:
- ştiu despre ce vorbesc prin lipirea cunoştinţelor între ele ca şi legăturile de sânge: ele nu se pierd, nu se înstrăinează de tine şi se recunosc şi mai ales în situaţii de criză.
- ştiu să-şi adapteze cunoştinţele la nou şi la vechi pentru a înţelege, cunoaşte, a şti că în lume nu eşti singur şi respecţi şi te respecţi prin valoarea cunoştinţelor tale
- constituirea unei N+1 şanse de a fi egal în atitudine, cunoştinţe, respect, reuşită la orice judecată a sinelui în faţa celorlalţi membrii ai Campaniei sau a ta însăţi/însuţi

Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată în anul şcolar 2011-2012 îşi dovedesc utilitatea prin participare astfel:
1. sunt cuminţi, aşezaţi şi cu bun-simţ când vorbesc despre cu şi cadrele didactice, didactice-auxiliare, nedidactice şi/sau persoanele care participă la viaţa şcolii
2. sunt capabili de a-şi demonstra caracterul unic, irepetabil prin acţiuni ce le pun în valoare calităţile şi îi ajută să-şi înţeleagă defectele
3. defectele devin calităţile celorlalţi şi calităţile devin defectele celorlalţi
4. sunt integralişti în fiecare semestru sau îşi îmbunăţăţesc stilul pentru a deveni integralişti
5. sunt membrii ai comunităţii sau ai comisiilor comunităţii sau ai organigramei externe şi interne care susţin promovarea şi acceptarea campaniei A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE
6. cunosc ce înseamnă copy ce înseamnă paste şi încearcă înlocuirea celor două cuvinte cu semnificaţia românească de copiere şi alipire, astfel încât să se păstreze tradiţiile copierii prin alipire doar şi numai a cunoştinţelor nu şi a prietenilor sau prieteniilor



Neparticiparea la Campanie atrage după sine desfiinţarea ei şi 0 şanse de a dovedi utilitatea grupului de taste "Ctrl+V".

Vă mulţumim că aţi avut răbdare chiar şi doar să citiţi regulamentul de participare.

Programul "A doua şansă"

Despre programul
"A doua şansă"
Detalii importante
Se pot obţine
A. cu ajutorul acestui link
savethechildren.net/romania/.../a_doua_sansa.pdf
B. contactând şcoala noastră, la instituţia noastră derulându-se un astfel de program

Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Anul 2010-Anul biodiversităţii

Reguli fără frontiere
Respectarea naturii este ca şi respectul de sine şi/sau respectul faţă de ceilalţi o regulă fără frontiere.
Regula anului 2010 este încurajarea respectului prin promovarea biodiversităţii ca sursă esenţială a existenţei umane.

Campania "A N+1 ŞANSĂ, NO COPY, NO PASTE" susţine necesitatea respectării şi integrării biodiversităţii ca patrimoniu al intregii umanităţii şi nu a fiecărei naţiuni în parte.

Vă mai amintiţi...

Despre noi şi mândria noastră de locuitori giuleşteni cu ora, ziua şi/sau permanenţi


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Bun venit pe blogul şcolii cu clasele I-VIII nr. 162!

NU vrem să puneţi comentarii, dar recomandăm acest lucru spre binele dumneavoastră.
DE CE
1. Facilitează comunicarea dintre dumneavoastră şi instituţiile publice, şcoala şi grădiniţa
2. Răspunde nevoii de integrare în "spaţiul electronic" de tipul învăţare permanentă prin mijloace moderne de comunicare
3. S-a menţionat cumva şi termenul de gratuitate a "spaţiului electronic de tipul blog"?
4. Alte motive (spaţiu restrâns, fiind un mesaj de bun-venit)

În speranţa că vom avea cât mai multe comentarii (le acceptăm doar pe cele corect scrise şi care nu conţin cuvinte care aduc prejudiciu imaginii şcolii), vă mulţumim pentru timpul acordat fie şi destinat doar citirii acestui mesaj
.

Şcoala şi gradiniţa îşi propune şi prin intermediul BLOGULUI, iniţierea şi promovarea unei campanii susţinute de tipul "A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE" sau "Învăţarea continuă-teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi în societate".


Blogul se construieşte şi se actualizează zilnic.
El cuprinde informaţii legate de şcoală şi grădiniţă ca o comunitate distinctă în cadrul comunităţii locale şi a comunităţii externe cu care instituţia noastră se află în contact direct şi indirect .
El poate fi accesat de oricine, aparţinând comunităţilor menţionate anterior.
El a fost conceput ca o modalitate de iniţiere, consolidare, perfecţionare şi popularizare a tehnicilor noi şi moderne de comunicare în special în rândul celor ce urmează cursurile la şcoala noastră.

În septembrie 2006 şcoala a fuzionat cu Grădiniţa nr. 186.
În urma acestei fuziuni formele de învăţământ urmate în cadrul unitaţii noastre sunt:
-Învăţământ preşcolar
-Învăţământ primar
-Învăţământ gimnazial
-Învăţământ de tip A doua şansă

Persoana care se ocupă cu crearea şi popularizarea blogului (Diana Chelmuş) îşi cere scuze pentru micile greşeli apărute la postările efectuate până acum.


Blogul are un caracter informativ şi de jurnal al unei zile clasice de lucru la sediul unităţilor aparţinând de Şcoala cu clasele I-VIII nr. 162.
Sunt incluse şi soluţii de criză, dar fără participarea şi implicarea celor direct interesaţi, fie şi doar prin adăugarea de comentarii, blogul şcoala 162 nu va mai putea fi considerat un mijloc de comunicare.


Comentarii

Comentariile se pot adauga astfel:
Pasul 1. se apasă pe cuvântul "comentarii" situat, în cazul acestui blog în casuţa albă de la finalul fiecărei postări.
Apare căsuţa Trimiteţi comentariul
Pasul 2. se scrie textul comentariului în interiorul căsuţei albe în cazul acestui blog.
Pasul 3. Se verifică corectitudinea comentariului prin apăsarea butonului "previzualizaţi"
Pasul 4. Se apasă pe butonul corespunzător pentru renunţarea la postare, X, situat în partea dreaptă sus a ferestrei
sau
Pasul 4. Se apasă pe butonul corespunzător "Postaţi un comentariu"


Comentariile sunt utile:
1.pentru a asigura comunicarea prin mijloace moderne între diferitele structuri ce alcătuiesc organigrama internă şi externă a instituţiilor noastre
2. pentru a asigura comunicarea prin mijloace moderne între diferitele comunităţi ce intră în contact direct sau/şi indirect cu instituţiile noastre (numiţi în continuare "beneficiarii blogului")
3. pentru a fi modificat şi personalizat blogul în funcţie de preferinţele majorităţii beneficiarilor prin exprimarea fără discriminare a părerilor de bine sau de rău relativ la aspectul scris sau grafic al blogului.


Şcoala cu clasele I-VIII nr. 162 şi Grădiniţa nr.162 (fostă 186)

"Să te schimbi şi să te schimbi în bine sunt două lucruri diferite." (Proverb german)
"Instruirea minţii este la fel de necesară ca hrana pentru corp." Marcus Tullius Cicero
"Chiar şi cea mai înţeleaptă minte mai are ceva de învăţat." George Santayana
"Mens sana in corpore sano (Juvenal) - Minte sănătoasă în corp sănătos. "(mişcare=viaţă)
"Este capabil cel care are încredere că este capabil" (Buddha)
"Avantajele e-urilor"
"Necesitatea trecerii la utilizarea eficientă a "e-urilor" din viaţa cotidiană reprezintă o provocare întrun mediu dinamic şi eficient ca secretariatul unei şcolii.
Menţinând traiectoria ascendentă a şcolii şi grădiniţei prin amenajare şi/sau participare la viaţa activă (spre exemplu, practicarea cu succes a sporturilor preferate de elevii şcolii în principal), secretariatul nu a rămas mai prejos.
Concluzii:
Simplitate în utilizarea e-urilor (e-ul reprezentând unitatea externalizării informaţiei prin mail, messenger, g-mail, blog, etc.)
Simplitate în comunicare
Un proces continuu de cunoaştere şi îndeplinire a aşteptărilor celor implicaţi direct şi/sau indirect în procesul de învăţământ
Şi altele
Comentariile dumneavoastră asupra activităţii noastre chiar şi/sau cea de la secretariat prin utilizarea unuia dintre e-urile subliniate ne ajută să optimizăm serviciul pe care îl oferim (prin serviciu se înţelege procesul de învăţământ, respectiv mijloace de contactare a reprezentanţilor organigramei interne)
Vă rugăm să apelaţi cu toată încrederea şi la mijloacele moderne pentru a putea răspunde la întrebarea:
Ce am putea face pentru a fi siguri că aşteptările dumneavoastră vor fi satisfăcute în viitorul cel mai apropiat cu putinţă" (Diana C.)

Despre prietenie fără frontiere

Ştiaţi că sau aţi aflat că....
Mihai Eminescu a fost prieten bun cu Ion Creangă şi/sau invers... Ion Creangă a fost prieten cu Mihai Eminescu.
Priviţi în jur ...
De câte astfel de prietenii celebre vă aduceţi aminte şi de ce...
Care credeţi că au fost motivele pentru care prietenia unor OAMENI ca Mihai Eminescu şi Ion Creangă n-a avut frontiere rămânând în cărţi ca o poveste...

Faceți căutări pe acest blog

Bibliografie literară clasele I-IV

  • "Amintiri din copilărie" - Ion Creangă
  • "Balade vesele şi triste"- George Topârceanu
  • "Din lumea celor care nu cuvântă" - Emil Gârleanu
  • "Fram, ursul polar" - Cezar Petrescu
  • "Neghiniţă" - Barbu Ştefănescu Delavrancea

Bibliografie literară- clasele V-VIII

  • "Amintiri din copilărie"-Ion Creangă
  • "La vulturi!"- Gala Galaction
  • "Mara"- Ioan Slavici
  • "Momente şi schiţe"- I.L.Caragiale
  • "Poezii"- Mihai Eminescu

Bibliografie "Educaţie pentru sănătate" (V-VIII)-profesor coordonator opţional Birnberg Carmen

  • "Manual de educaţie pentru sănătate"- Shapiro Susan, Flaharty-Zonis C.
  • "Noţiuni fundamentale de igienă"-vol.I- Poll N., Şerban Adriana
  • "Sănătatea mediului ambiant "- Vlaicu Brigitha

Bibliografie "Matematică distractivă"
-profesori coordonatori
Vlăduţu Camelia şi Sicu Carmen

  • "Construcţii cu rigla şi compasul"-Ioan Dăncilă
  • "Matematică distractivă"-Ioan Dăncilă
  • "Matematică şi perspicacitate"-Gheorghe Radu, Aurel Badea, Maria Radu, Constanţa Badea
  • "Paleoaritmetică şi alte probleme de logică"-Dan Lăzărescu, clasele V-VIII
Powered By Blogger

Chiar v-aţi dori implicarea în diferite proiecte?

Statistica online a doamnelor, domnilor, domnisorilor si domnisoarelor care viziteaza blogul nostru

Vă place acest blog?

Care ar fi metoda cea mai potrivită pentru a mări numărul de cititori în rândul elevilor şi preşcolarilor din unitatea noastră?

Cum v-aţi implica ca părinţi în formarea,menţinerea şi continuarea colaborării instituţie publică cu profil învăţământ şi familie?

Credeţi că ar fi utilă o statistică reală referitoare la apartenenţa la diverse religii pe categorii de vărstă la şcoala noastră?

Ce ar reprezenta pentru dumneavoastră (elevii claselor gimnaziale şi/sau primare) purtarea unei uniforme ?

Din ce motive aţi alege şi sportul ca mod plăcut şi util de a vă petrece timpul liber?

Aţi alege ca profesorul anului pe cineva de la şcoala cu clasele I-VIII nr. 162