D.C. și E.I. vă invită să comentați și să vă alăturați astfel celor care cuvântă nu fără folos!
Mi-am propus sa va prezint materiale interesante despre si cu oameni de langa noi si totusi atat de departe, care au schimbat lumea asa cum o vedem noi astazi ... istoria lor devine istorie asa cum citim in manuale si cum deseori ne place sa ne-o inchipuim si/sau amintim. (D.C.)
Sursa material:
Autor necunoscut
webbibliografie.
Sa
trecem in revista mai jos zece lucruri interesante
despre Tara Soarelui
Rasare, care ne ajuta sa intelegem mai bine o civilizatie
impresionanta:
1.
La intrarea in fiecare casa japoneza, podeaua este ridicata cu
aproximativ 15 centimetri, ceea ce indica faptul ca cei care intra
trebuie
sa se descalte si
sa-si puna papuci. La intrarea in camerele cu
podea din „tatami”
(o podea traditionala facuta din paie de orez, cu
margini din brocart),
pragul este inaltat cu 2-5 centimetri, ceea ce
inseamna ca si papucii
trebuie lasati la usa.
2. Filmele de animatie japoneze reprezinta 60% din productia mondiala
in domeniu. Si pentru ca Japonia are atata succes cu desenele
animate, in tara exista aproape 130 de scoli pentru actorii care
isi pun vocea pe aceste filme.
3. Japonia are procentul cel mai mare de locuitori in
varsta din lume, respectiv 21%.
4. Arhipelagul japonez are in componenta 6.800 de insule.
Peste 70% din populatia Japoniei locuieste la munte.
Tara are, totodata, si 200 de vulcani.
5. Primii locuitori ai Japoniei au trait in Paleolitic, in urma
cu 30.000 de ani I.H.
6. Speranta de viata a japonezilor este cu
4 ani mai mare decat a americanilor, respectiv peste 82 de ani.
7. Japonia este
a doua tara din lume cu cea mai mica
rata a omuciderilor. Cu toate
acestea, tot
in Japonia exista o padure recunoscuta in toata lumea
pentru faptul ca este preferata de sinucigasi, perimetrul
fiind impanzit
de schelete umane.
8. Japonia a dat 18 laureati ai Premiului Nobel, in chimie,
medicina literatura si fizica.
9. Carnea de cal cruda, denumita “basashi”, este o delicatesa in Japonia.
10. Rata de scolarizare in Japonia este de 100%, in
consecinta rata somajului este mai mica de 4%.
10 lucruri pe care poate nu le stiai despre GHEISE
1. Un lucru care ar trebui sa fie stiut despre gheise este acela
ca primele gheise au fost barbati.
Nu este deloc o gluma!
Barbatii “gheisa” erau cunoscuti sub numele de
Honko
si dansau pentru clientii lor in baruri si restaurante sau in
camerele unde se servea ceaiul.
2. Termenul “gheisa” se traduce prin “persoana care iubeste arta“.
....
...
6. Ceea
ce le face pe gheise speciale este faptul ca ele te determina
sa-ti
lasi imaginatia sa zboare, fapt esential al acestei culturi.
Din pacate,
acest lucru este tot mai rar intalnit la femeile din
ziua de azi care
nu inteleg acest concept si unele continua
sa-si arate in mod excesiv
pielea.
7. Kimono-urile sunt
realizate manual pentru gheise,
acesta fiind creat sub propriile lor
indrumari. Aspectul kimonourilor
este diferit in functie de anotimp dar
sunt absolut toate kimonourile
sunt realizate din matase. Gheisele
petrec aprozimativ 2 ore
pentru a se machia, a-si aranja parul si a se
imbraca in kimono.
....
|
Tot din Japonia, 10 lucruri care au reţinut atenţia lumii după
marele tsunami din 11 martie 2011
1. CALMUL Nici o imagine cu lovituri in piept sau durere sălbatica.
Durerea în sine a fost elevata.
2. DEMNITATEA Cozi disciplinate la apă şi alimente. Nici un cuvânt sau gest dur.
3. CAPACITATEA Arhitecţi incredibili ! Exemplu : clădirile s-au legănat,
dar nu au căzut.
4. GRATIA Oamenii au cumparat doar ceea ce aveau nevoie zilnic,
încât toată lumea sa obţina ceva.
5. ORDINEA Fara jafuri în magazine. Fara claxoane şi depăşiri in trafic.
Doar înţelegere.
6. SACRIFICIU Cincizeci de muncitori au rămas sa pompeze apa de mare
în reactoarele N. Cum vor fi recompensati vreodată?
7. TANDRETE Restaurantele au redus preţurile. Un ATM nepăzit era nefolosit.
Cei puternici aveau grija de cei slabi.
8. FORMARE Toată lumea ştia exact ce să facă ; batrani, copii ...
Şi au facut exact doar ce trebuia.
9. MEDIA A manifestat o magnifica reţinere în buletinele de stiri.
Nimic senzational. Doar reportaje calme.
10. CONSTIINTA În cazul în care se intrerupe curentul într-un magazin,
oamenii pun lucrurile înapoi pe rafturi şi pleaca în linişte.
|
|
|
|
|
|
Regulament participare
Şcoala şi gradiniţa relansa Campania "A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE" sau "Învăţarea continuă-teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi în societate" în anul şcolar 2009-2010.
Tot aceeaşi şcoală şi grădiniţă lansa Campania "A N+1 ŞANSĂ CTRL+V", sau "Învăţarea fără frontiere prin lipirea cunoştinţelor - teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi societate" în anul şcolar 2010-2011.
Tot aceeaşi şcoală şi grădiniţă lansa Campania "A N+1 ŞANSĂ PENTRU O ZI, UN SEMESTRU, UN AN, TOATĂ VIAŢA", sau "Învăţămîntul ideal versus învăţământul clasic" în anul şcolar 2011-2012.
Pentru a fi membru trebuie să îndeplineşti cumulativ următoarele condiţii
1. să fi absolvent, cursant, elev, părinte, cadru didactic, cadru auxiliar, nedidactic - şcoală, grădiniţă nr. 162
2. să fii original/ă în exprimare în limitele bunului simţ (impus de şcoală şi/sau grădiniţă)
3. să postezi cel puţin un comentariu şi/sau să-ţi exprimi părerea scris cu ajutorul e-urilor, verbal prin comunicare directă cu profesorii, respectiv, persoana de contact Diana C.
4. să participi prin implicare directă la oricare dintre acţiunile propuse pe blog şi/sau să demonstrezi cu poze implicarea în activităţi cu caracter şcolar.
5. să dovedeşti măcar o dată în viaţă utilitatea lipirii unor cunoştinţe la cunoştinţele proprii care să te fi ajutat să fi ceva sau să fi cineva, să fi original, cu alte cuvinte să fi OM.
Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată şi relansată în anul şcolar 2009-2010 au avut ca rezultate directe şi conexe:
1. selecţionarea în vederea publicării unei reviste a şcolii şi grădiniţei
2.constituirea "primei şi niciodată nu ultimei şanse" în demonstrarea originlităţii, particularităţilor instituţiilor publice şcoala şi grădiniţa 162
Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată în anul şcolar 2010-2011 îşi dovedesc utilitatea prin participare astfel:
- ştiu despre ce vorbesc prin lipirea cunoştinţelor între ele ca şi legăturile de sânge: ele nu se pierd, nu se înstrăinează de tine şi se recunosc şi mai ales în situaţii de criză.
- ştiu să-şi adapteze cunoştinţele la nou şi la vechi pentru a înţelege, cunoaşte, a şti că în lume nu eşti singur şi respecţi şi te respecţi prin valoarea cunoştinţelor tale
- constituirea unei N+1 şanse de a fi egal în atitudine, cunoştinţe, respect, reuşită la orice judecată a sinelui în faţa celorlalţi membrii ai Campaniei sau a ta însăţi/însuţi
Membrii cu caracter dovedit la Campania lansată în anul şcolar 2011-2012 îşi dovedesc utilitatea prin participare astfel:
1. sunt cuminţi, aşezaţi şi cu bun-simţ când vorbesc despre cu şi cadrele didactice, didactice-auxiliare, nedidactice şi/sau persoanele care participă la viaţa şcolii
2. sunt capabili de a-şi demonstra caracterul unic, irepetabil prin acţiuni ce le pun în valoare calităţile şi îi ajută să-şi înţeleagă defectele
3. defectele devin calităţile celorlalţi şi calităţile devin defectele celorlalţi
4. sunt integralişti în fiecare semestru sau îşi îmbunăţăţesc stilul pentru a deveni integralişti
5. sunt membrii ai comunităţii sau ai comisiilor comunităţii sau ai organigramei externe şi interne care susţin promovarea şi acceptarea campaniei A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE
6. cunosc ce înseamnă copy ce înseamnă paste şi încearcă înlocuirea celor două cuvinte cu semnificaţia românească de copiere şi alipire, astfel încât să se păstreze tradiţiile copierii prin alipire doar şi numai a cunoştinţelor nu şi a prietenilor sau prieteniilor
Neparticiparea la Campanie atrage după sine desfiinţarea ei şi 0 şanse de a dovedi utilitatea grupului de taste "Ctrl+V".
Vă mulţumim că aţi avut răbdare chiar şi doar să citiţi regulamentul de participare.
Anul 2010-Anul biodiversităţii
Reguli fără frontiere
Respectarea naturii este ca şi respectul de sine şi/sau respectul faţă de ceilalţi o regulă fără frontiere.
Regula anului 2010 este încurajarea respectului prin promovarea biodiversităţii ca sursă esenţială a existenţei umane.
Campania "A N+1 ŞANSĂ, NO COPY, NO PASTE" susţine necesitatea respectării şi integrării biodiversităţii ca patrimoniu al intregii umanităţii şi nu a fiecărei naţiuni în parte.
Bun venit pe blogul şcolii cu clasele I-VIII nr. 162!
NU vrem să puneţi comentarii, dar recomandăm acest lucru spre binele dumneavoastră.
DE CE
1. Facilitează comunicarea dintre dumneavoastră şi instituţiile publice, şcoala şi grădiniţa
2. Răspunde nevoii de integrare în "spaţiul electronic" de tipul învăţare permanentă prin mijloace moderne de comunicare
3. S-a menţionat cumva şi termenul de gratuitate a "spaţiului electronic de tipul blog"?
4. Alte motive (spaţiu restrâns, fiind un mesaj de bun-venit)
În speranţa că vom avea cât mai multe comentarii (le acceptăm doar pe cele corect scrise şi care nu conţin cuvinte care aduc prejudiciu imaginii şcolii), vă mulţumim pentru timpul acordat fie şi destinat doar citirii acestui mesaj.
Şcoala şi gradiniţa îşi propune şi prin intermediul BLOGULUI, iniţierea şi promovarea unei campanii susţinute de tipul "A N+1 ŞANSĂ NO COPY, NO PASTE" sau "Învăţarea continuă-teorie şi practică la şcoală, grădiniţă şi în societate".
Blogul se construieşte şi se actualizează zilnic.
El cuprinde informaţii legate de şcoală şi grădiniţă ca o comunitate distinctă în cadrul comunităţii locale şi a comunităţii externe cu care instituţia noastră se află în contact direct şi indirect .
El poate fi accesat de oricine, aparţinând comunităţilor menţionate anterior.
El a fost conceput ca o modalitate de iniţiere, consolidare, perfecţionare şi popularizare a tehnicilor noi şi moderne de comunicare în special în rândul celor ce urmează cursurile la şcoala noastră.
În septembrie 2006 şcoala a fuzionat cu Grădiniţa nr. 186.
În urma acestei fuziuni formele de învăţământ urmate în cadrul unitaţii noastre sunt:
-Învăţământ preşcolar
-Învăţământ primar
-Învăţământ gimnazial
-Învăţământ de tip A doua şansă
Persoana care se ocupă cu crearea şi popularizarea blogului (Diana Chelmuş) îşi cere scuze pentru micile greşeli apărute la postările efectuate până acum.
Blogul are un caracter informativ şi de jurnal al unei zile clasice de lucru la sediul unităţilor aparţinând de Şcoala cu clasele I-VIII nr. 162.
Sunt incluse şi soluţii de criză, dar fără participarea şi implicarea celor direct interesaţi, fie şi doar prin adăugarea de comentarii, blogul şcoala 162 nu va mai putea fi considerat un mijloc de comunicare.
Comentarii
Comentariile se pot adauga astfel:
Pasul 1. se apasă pe cuvântul "comentarii" situat, în cazul acestui blog în casuţa albă de la finalul fiecărei postări.
Apare căsuţa Trimiteţi comentariul
Pasul 2. se scrie textul comentariului în interiorul căsuţei albe în cazul acestui blog.
Pasul 3. Se verifică corectitudinea comentariului prin apăsarea butonului "previzualizaţi"
Pasul 4. Se apasă pe butonul corespunzător pentru renunţarea la postare, X, situat în partea dreaptă sus a ferestrei
sau
Pasul 4. Se apasă pe butonul corespunzător "Postaţi un comentariu"
Comentariile sunt utile:
1.pentru a asigura comunicarea prin mijloace moderne între diferitele structuri ce alcătuiesc organigrama internă şi externă a instituţiilor noastre
2. pentru a asigura comunicarea prin mijloace moderne între diferitele comunităţi ce intră în contact direct sau/şi indirect cu instituţiile noastre (numiţi în continuare "beneficiarii blogului")
3. pentru a fi modificat şi personalizat blogul în funcţie de preferinţele majorităţii beneficiarilor prin exprimarea fără discriminare a părerilor de bine sau de rău relativ la aspectul scris sau grafic al blogului.
Despre prietenie fără frontiere
Ştiaţi că sau aţi aflat că....
Mihai Eminescu a fost prieten bun cu Ion Creangă şi/sau invers... Ion Creangă a fost prieten cu Mihai Eminescu.
Priviţi în jur ...
De câte astfel de prietenii celebre vă aduceţi aminte şi de ce...
Care credeţi că au fost motivele pentru care prietenia unor OAMENI ca Mihai Eminescu şi Ion Creangă n-a avut frontiere rămânând în cărţi ca o poveste...
Faceți căutări pe acest blog
Bibliografie literară clasele I-IV
- "Amintiri din copilărie" - Ion Creangă
- "Balade vesele şi triste"- George Topârceanu
- "Din lumea celor care nu cuvântă" - Emil Gârleanu
- "Fram, ursul polar" - Cezar Petrescu
- "Neghiniţă" - Barbu Ştefănescu Delavrancea
Bibliografie literară- clasele V-VIII
- "Amintiri din copilărie"-Ion Creangă
- "La vulturi!"- Gala Galaction
- "Mara"- Ioan Slavici
- "Momente şi schiţe"- I.L.Caragiale
- "Poezii"- Mihai Eminescu
Bibliografie "Educaţie pentru sănătate" (V-VIII)-profesor coordonator opţional Birnberg Carmen
- "Manual de educaţie pentru sănătate"- Shapiro Susan, Flaharty-Zonis C.
- "Noţiuni fundamentale de igienă"-vol.I- Poll N., Şerban Adriana
- "Sănătatea mediului ambiant "- Vlaicu Brigitha
Bibliografie "Matematică distractivă"
-profesori coordonatori
Vlăduţu Camelia şi Sicu Carmen
- "Construcţii cu rigla şi compasul"-Ioan Dăncilă
- "Matematică distractivă"-Ioan Dăncilă
- "Matematică şi perspicacitate"-Gheorghe Radu, Aurel Badea, Maria Radu, Constanţa Badea
- "Paleoaritmetică şi alte probleme de logică"-Dan Lăzărescu, clasele V-VIII
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu